reklama

Pod povrchom

Je lepšie byť milovaný v embéčke ako nemilovaný v limuzíne.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Niekto by povedal, že keď má človek peňazí ako pliev, prepychový dom, drahé auto a každé tri mesiace chodí na dovolenku niekam do Karibiku, že mu už nemôže nič chýbať, že má všetko. No veľakrát drahé materiálne statky nie sú všetko. Je to len nejaká pozlátka, aby každý nezainteresovaný si myslel, že týmto tu už nemôže nič chýbať. No pod pekným povrchom sa veľakrát skrýva príšerné vnútro, do ktorého málokto, takmer nikto nevidí.

Takáto nejaká rodina vyzerá asi takto: Hlava rodiny - otec, vplyvný človek, ktorý má známych na každom rohu, ktorý si vie každého omotať okolo prsta a pred ktorým majú všetci až chorobný rešpekt. Boja sa naňho čo i len škaredo pozrieť. Navonok milý, pozorný, galantný. Doma, kde ho nikto nevidí sa mení na bezcitného, arogantného, nechutné človeka Trpí tým celá jeho rodina, hlavne jeho partnerka, ktorá väčšinou pochádza z obyčajných slovenských pomerov. Z lásky k svojmu drahému (alebo zo strachu) sa mu vo všetkom prispôsobí: prestane sa stretávať s tými najbližšími, odíde zo zamestnania a stráca vlastný názor. Ak majú deti, tak tie tým trpia najviac, aj keď im nikto priamo neubližuje a nedávajú nič najavo. Im stačí, že vidia, čo sa deje.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prejde nejaký čas. Žena je už úplne pod vplyvom svojho muža. Nemá zamestnanie, vlastný názor, sebavedomie. Nemá nič. Svojho muža už dávno nemiluje, len sa bojí od neho odísť. Zo strachu, že ju zabije, že ublíži jej deťom, jej príbuzným. Alebo ho ešte stále miluje? No to si ja osobne neviem predstaviť. Ako môže milovať niekoho, kto jej posral život? No zničená psychika robí svoje.

Viem, dobre sa mi hovorí, keď som to na vlastnej koži nezažila, ale ja osobne by som utiekla hneď. Nenechala by som si takto posrať život. V prvom rade by som to niekomu povedala. A udala by som ho. Jasné, jednoducho sa o takomto niečom píše nezainteresovanému človeku. No ale dobrovoľne sa nechať ničiť nie je normálne. Je veľa prípadov, kedy sa to končí tragédiou. A tam už nie je cesty späť. Život sa už nevráti. Odišiel bez rozlúčky, bez pozdravu, bez toho, že by na to upozornil. A veľakrát stačí nejaká blbosť, aby sa stalo to najhoršie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na napísanie tohoto blogu ma inšpirovala kniha od Miroslavy Varáčkovej - O lásku sa neprosí. Autorka opisuje presne takúto rodinnú situáciu z dvoch pohľadov. Z pohľadu matky, ktorú týra manžel od doby, kedy sa im narodila dcéra Táto žena potichu trpí, znáša bolesť a nechutné ponižovanie. Bojí sa niekomu niečo povedať, naznačiť, pretože aj tak by jej nikto neveril. Jej manžel je navonok ideálny, nikto by naňho nepovedal, aký je to hajzel. Tak radšej trpí. Pomoc neprijíma. Druhý pohľad je pohľad ich dcéry, ktorá nechápe, prečo matka od otca neodíde, prečo si takto nechá ničiť život. Doma sa najradšej ani nezdržiava, pretože toto prostredie ju ničí. Radšej trávi čas vonku so svojimi priateľmi, teda s najlepšou kamarátkou, ktorá jediná vie, ako to u nich je. Nikto iný o ich situácií nevie, nechce sa nikomu inému zdôverovať. No dala by všetko za to, aby aspoň jeden deň prežila ako obyčajná baba, ktorá nemusí mať veľa peňazí, ale aby jej rodičia sa mali radi a vládol u nich doma pokoj.

Barbora Šimnovičová

Barbora Šimnovičová

Bloger 
  • Počet článkov:  37
  •  | 
  • Páči sa:  0x

To sa opýtajte tých, ktorí ma nepoznajú. Tí Vám toho povedia najviac.Ak sa teda odpovede nedočkáte, tak prezradím niečo o sebe. Narodila som sa pred 20 rokmi v meste módy - v Trenčíne. Som študentka personálneho manažmentu a vo voľnom čase sa venujem písaniu, foteniu alebo kamarátom. Milujem dobrú rockovú a metalovú hudbu (Led Zeppelin, KISS, Europe, Motorhead, Alanis Morisette...), pri ktorej sa mi najlepšie rozmýšľa o živote a tvorí nové námety do môjho prvého románu, ktorý mám rozpísaný. Verím, že raz sa mi ho podarí vydať a bude stáť za to. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu