ReKLAMa

Autor: Barbora Šimnovičová | 4.12.2014 o 21:28 | Karma článku: 1,78 | Prečítané:  195x

Určite každý človek, ktorý nežije niekde na opustenom ostrove sa už stretol s reklamou. Reklama sa nachádza asi v každej mediálnej zložke: v televízií, rádiu, novinách, na internete.... 

Reklama je marketingový ťah, ktorý láka ľudí, aby si nakúpili daný tovar. V dnešnej dobe si ani nevieme predstaviť pozeranie televízie či počúvanie rádia bez toho, že by nás otravovali reklamy. 

Sú reklamy úplne pravdivé, dá sa im veriť? Sú potraviny, ktoré ukazujú v reklamách naozaj také, ako o nich hovoria? Sú light potraviny naozaj zdravšie ako klasické? Tak isto aj ostatné produkty. 

Najrozumnejšie je neveriť reklamám všetko, čo tvrdia. Je hlúposť veriť, že tzv. samočistiaci mop je naozaj taký dobrý, ako hovoria v reklame. A hlavne je hlúposť veriť, že je naozaj "samočistiaci". Nikdy za vás neumyje zem, nikdy sa nezdvihne z miesta, kde býva odložený a nezačne robiť svoju robotu. Takýmto reklamným ťahom môžu veriť naozaj len chorobne dôverčiví ľudia.

Veľakrát sa stane, že výrobky, ktoré v skutočnosti nestoja ani za dobré slovo sú preceňované a hlavne predražené. Nie všetko, čo stojí viac peňazí je aj kvalitnejšie. Skôr opačne: čím je produkt drahší, tým je to väčší krám a lacnejšie veci sú zas kvalitnejšie a dlhšie vydržia. No nie vždy to tak je.

Ja osobne som sa nestretla s vážnejším problémom čo sa týka reklamy a toho, že by ma oklamali. Teleshopingy mám na háku, sledujem len reklamy na potraviny a bežný spotrebný tovar. V tomto smere je jasné, že potraviny nie sú ani zďaleka také dokonalé, ako o nich hovoria reklamy. Ale neberiem to tragicky, som s tým zmierená, že k nám sa dováža najväčší bordel. Snažím sa kupovať iba potraviny vyrobené na Slovensku. Jasné, nie vždy sa to dá, niekedy musím kúpiť aj zahraničné výrobky. No beriem to tak, že ešte stále žijem, ešte som sa neotrávila žiadnymi jedmi na potkany ani posypovou soľou na cesty. Akurát sa snažím vyhýbať párkom a niektorým druhom šunky. no a samozrejme potravinám, ktoré sú mi na prvý pohľad "nesympatické".

Dúfam, že nikdy nenaletím ako niektorí ľudia, pre ktorých to nie vždy skončilo šťastne. Mám na mysli tie prípady, keď "šmejdi" oblbli dôchodcov a obrali ich o veľké peniaze. Nie je dávno, čo sa tieto situácie riešili. A nevyriešili.

Vždy je dobré premyslieť si, či potrebujem PRÁVE ten daný výrobok alebo či nebude lepšie kúpiť si iný resp. inú značku. A či vôbec ten daný výrobok potrebujeme k svojmu životu, to je tiež jedna z najdôležitejších otázok, ktoré by sme si mali položiť predtým, než si ho kúpime.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Váhostav dostal pokutu za schránkové firmy, majiteľom je Široký

Úrad pre verejné obstarávanie udelil stavebnej firme Váhostav pokutu za neprehľadnú vlastnícku štruktúru, Široký je skutočným vlastníkom podniku.

SVET

Čo povedala premiérka Mayová o Európe a Británii

Británia skrátka odchádza z Európskej únie.

KULTÚRA

Sherlockovi klesla sledovanosť. Keby pohol mozgom, zistí aj prečo

Za nízkymi číslami môžu byť Rusi.


Už ste čítali?