reklama

Treba si chrániť to, čo nás robí Osobnosťou

Každý človek je jedinečný, má svoje meno, svoj názor, svoj vzhľad, svoj hlas a hlavne má svoju dôstojnosť a súkromie. Je dôležité, aby sme si tieto veci chránili a dávali si pozor na to, čo kde povieme, napíšeme, komu sa zdôverujeme. Nie každý nám chce dobre. Najmä v dnešnej dobe.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Každý človek je jedinečný. Každý má svoje vlastné meno (áno, nájdu sa aj ľudia, ktorí majú rovnaké mená, ale každý je iný), každý človek má svoj vzhľad, veď ani jednovaječné dvojčatá nie sú identické, každý človek má právo na svoj názor, aj keby sa nikomu nepáčil, má právo ho vyjadriť. To znamená, že každý človek je osobnosť. Je chyba, ak si niekto myslí, že osobnosti sú iba slávni ľudia. Osobnosť je každý, dokonca aj ten najchudobnejší človek alebo človek z najodľahlejšieho kúta krajiny.

Človek by si mal chrániť to, čo ho robí osobnosťou. To znamená, mal by si chrániť svoje meno, svoje súkromie, svoju dôstojnosť. V dnešnej dobe je veľmi jednoduché zneužiť cudzie meno. Hlavne ak človek robí niečo nekalé a chce to na niekoho proste "zhodiť" alebo ak chce proste len niekomu uškodiť. Taktiež sa môže stať, hlavne ak ide o ľudí, ktorí majú rovnaké mená, že im môžu prísť upomienky na nezaplatené účty alebo dokonca exekúcie. To už ide skôr o omyl ako o zneužitie, ale tiež je to veľmi nepríjemné, pretože obeť tohoto omylu to môže niesť veľmi ťažko (hlavne pokiaľ ide o tie exekúcie).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Človek by si tiež mal dávať pozor, čo kde povie alebo uverejní. V dnešnej dobe je veľa zákerných ľudí, ktorí ľahko zneužijú, že stratíte nervy a v hneve niečo tvrdé poviete alebo napíšete. Veľmi ľahko sa to obráti proti vám, a pritom ste to ani tak nemysleli. Ale ako to býva, z toho najväčšieho dobráka sa vždy stane ten najväčší "blbec". Toto píšem z vlastne skúsenosti. Ja mám tiež veľmi nepríjemný zvyk, že keĎ sa nahnevám, tak nerozmýšľam nad tým, čo poviem, alebo skôr napíšem, pretože ja radšej píšem ako hovorím. Už neraz sa stalo, že nejakí"dobráci" prekrútili to, čo som povedala alebo napísala a vyšla som z toho ako tá najväčšia špina. Taktiež (čo som veru dlho ani nevedela) zamestnávatelia sledujú to, čo uverejňujete na sociálne siete a podľa toho si vyberajú koho vezmú do zamestnania alebo koho, naopak, vyhodia a pošlú klopať na dvere úradu práce.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kto rád fotí, tak ako ja, iste sa rád pochváli svojími fotografiami aj na internete. Tu tiež hrozí riziko zneužitia. Takáto vec sa mi tiež raz stala: Robím si aj vlastné fotografie, kde som ja, ktoré tiež zvyknem uverejňovať. V jeden večer som sa prihlásila na isté internetové fórum a čistou náhodou som tam našla cudzieho človeka, ktorý mal v profile moju fotografiu. Čo čert nechcel, akurát tú najlepšiu, s ktorou som bola najviac spokojná (!). Zostávalo mi len jediné. Zablokovať ho. Neviem, či to bolo tým, alebo sa ten človek už nemohol na moju fotku pozerať, ale po krátkej dobe tam nebola. Zmizla fotka, zmizol aj profil. Priznám sa, bola to aj moja chyba, pretože ochrane sôkromia som v tom čase veľkú pozornosť nevenovala. Veď kto by už len bol taký blázon a dával si do profilu cudzie fotky?! No realita bola iná.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ja som ešte v týchto veciach dopadla celkom dobre. veď čo majú hovorť tí, ktorí sa kvôli takýmto veciam vláčia po súdoch (čo určite nie je záležitosť jedného súdneho pojednávanie vo väčšine prípadoch)? Takí to už majú naozaj veľmi zlé. Dúfam, že mne sa to nikdy nestane. A tým, čo sa to už prihodilo prajem len jedno: aby sa všetko obrátilo v ich prospech.

Barbora Šimnovičová

Barbora Šimnovičová

Bloger 
  • Počet článkov:  37
  •  | 
  • Páči sa:  0x

To sa opýtajte tých, ktorí ma nepoznajú. Tí Vám toho povedia najviac.Ak sa teda odpovede nedočkáte, tak prezradím niečo o sebe. Narodila som sa pred 20 rokmi v meste módy - v Trenčíne. Som študentka personálneho manažmentu a vo voľnom čase sa venujem písaniu, foteniu alebo kamarátom. Milujem dobrú rockovú a metalovú hudbu (Led Zeppelin, KISS, Europe, Motorhead, Alanis Morisette...), pri ktorej sa mi najlepšie rozmýšľa o živote a tvorí nové námety do môjho prvého románu, ktorý mám rozpísaný. Verím, že raz sa mi ho podarí vydať a bude stáť za to. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu