reklama

Bez priateľov nežijem

V živote zažívame veľa rôznych situácií. Nie vždy je ale všetko tak, ako chceme. Neexistuje človek, ktorý by mohol povedať, že v jeho živote sa stávajú iba dobré alebo iba zlé veci. Strieda sa to, ako sa strieda deň s nocou. No nech sa stane hocičo, je dobré, keď máme okolo seba ľudí, s ktorými sa dá porozprávať, ktorí vedia poradiť, keď je to potrebné a vedia počúvať, keď sa potrebujeme vyrozprávať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Jej telo bolo poznačené únavou a trápením. Bola bledá, pochudnutá, nechutilo jej jesť, nebavilo ju nič, dokonca ani žiť sa jej nechcelo. Bolo toho na ňu za posledné dni veľa. Najprv jej kamarát, ktorý chcel ukončiť život kvôli láske, neskôr problémy v práci a nakoniec, aby toho nebolo málo, jej bývalý priateľ si začal s jej sestrou. Ako s obľubou hovorí, na posratého aj hajzel padne.

Bol pracovný deň, no Jana mala dovolenku. Jedenásť hodín doobeda. Dnes jej prišlo nezvyčajne veľa pošty, čo sa u nej nestáva často. Väčšinou jej chodí iba účet za telefón alebo módne katalógy. No dnes jej okrem iného prišiel list. Preboha, kto už dnes píše listy? Otvorila ho a začala čítať:

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Milá Janka

Vždy si pre mňa bola viac ako len obyčajná kamarátka, vždy som Ťa bral ako niečo viac, Bohužiaľ, iba ja som to tak cítil. Ty si ma vždy považovala iba za kamaráta, ak nie iba za známeho. Je mi to veľmi ľúto. Viem, že nikdy svoj vzťah ku mne neprehĺbiš a mňa to veľmi trápi. Veľa som rozmýšľal a došiel som k názoru, že už ďalej nemá zmysel žiť. Ukončím toto trápenie s menom život raz a navždy. Ale ešte predtým Ťa poprosím o jedno: ešte posledný krát Ti zavolám, prosím, zdvihni mi to.

Si môj anjel

M.K

Čo má toto znamenať?! Čo teraz? Mám sa s ním skúsiť porozprávať alebo...čo mám vlastne robiť?! Ale hádam nie je až taký blbec, aby sa zabil? Prečo mi nikdy nepovedal, že som pre neho viac. Je pravda, nikdy som ho nebrala viac ako iba za kamaráta, vždy bol pre mňa len kamarát, nič viac nič menej.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tieto otázky mala Jana v hlave celé nasledujúce tri dni a aj noci. Nemohla spať, nemohla sa sústrediť, práca jej nešla tak, ako vždy. Dokonca sa sťažoval jeden podnikateľ, že mu zaúčtovala zle faktúry a už s ňou ďalej neráta.

Som rozhodnutá: musíme sa stretnúť. A je mi jedno, či on bude súhlasiť alebo nie. To si povedala o pár dní neskôr.

****

Stretli sa. Bola prekvapená, že nemal námietky. Išli na kávu do jednej kaviarne v meste. Vybrala tiché pokojné miesto. Jana sa na toto stretnutie veľmi dobre pripravila. Našťastie jej príprava nebola zbytočná, podarilo sa jej odhovoriť ho od samovražedných myšlienok, ale pod podmienkou, že sa u neho občas zastaví. Jana súhlasila, urobila by aj nemožné, len aby nič nevyviedol.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

****

,,Jani, toto je môj nový priateľ." predstavila jej sestra svoju novú lásku. Jana sa lepšie pozrela....a mala dosť. Jej sestra si začala s jej bývalým priateľom. Nie je dosť, že sa chcel zabiť jej kamarát a že prišla o časť práce. Ale ešte aj toto k tomu všetkému.

,,Jarka" Jana zavolala svojej najlepšej kamarátke: ,,musíme sa stretnúť. Ide ma trafiť šľak, potrebujem niekam vypadnúť a ožrať sa ako taká sviňa."

,,Prepáč Jani, nie som doma. Sme s mojou láskou v Bratislave. Vrátime sa až o týždeň."

Kurva! zahrešila v duchu. To snáď nie je pravda toto. No nič, jedna možnosť tu ešte je. Zavolala jednému dobrému kamarátovi, ktorý býva 70 kilometrov od nej. Pochybovala, že si na ňu nájde aspoň kúsok času. No pochybnosti boli zbytočné. Dokonca hneď ako dovolali, sadol do auta a o necelú hodinu bol u nej. Veľmi jej pomohlo, že sa mala s kým porozprávať, nečakala, že príde až za ňou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vyrozprávala mu všetko, čo ju trápilo, ale nezabudla ani na to dobré. Presedeli spolu dobrých päť hodín. Obaja boli radi, že sa po roku konečne znova vidia a Jane pomohlo, že sa má s kým porozprávať.

V tomto článku je spomenutý kúsok z môjho života. Viem, je to dosť pesimistické, sama pred sebou sa cítim ako totálny pesimista. Ale myslím, že každý človek občas zažíva chvíle, keď sa všetko sype na kopu. Tento článok venujem...ale nepoviem, veď ty pochopíš, keď si prečítaš.


 

Barbora Šimnovičová

Barbora Šimnovičová

Bloger 
  • Počet článkov:  37
  •  | 
  • Páči sa:  0x

To sa opýtajte tých, ktorí ma nepoznajú. Tí Vám toho povedia najviac.Ak sa teda odpovede nedočkáte, tak prezradím niečo o sebe. Narodila som sa pred 20 rokmi v meste módy - v Trenčíne. Som študentka personálneho manažmentu a vo voľnom čase sa venujem písaniu, foteniu alebo kamarátom. Milujem dobrú rockovú a metalovú hudbu (Led Zeppelin, KISS, Europe, Motorhead, Alanis Morisette...), pri ktorej sa mi najlepšie rozmýšľa o živote a tvorí nové námety do môjho prvého románu, ktorý mám rozpísaný. Verím, že raz sa mi ho podarí vydať a bude stáť za to. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu