reklama

Stará (dobrá) literatúra

Je škoda, že knihy a hlavne tá staršia literatúra už stráca na popularite a striedajú ju nové moderné technológie. Z toho vyplýva aj nezáujem ľudí o literatúru.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

S literatúrou sa ľudia stretávali už od staroveku. Vtedy samozrejme, nebola v takej podobe ako teraz.Mňa osobne tá staroveká literatúra veľmi neoslovila. Na hodine slovenčiny som ju brala ako nutné zlo. Ale dejiny nejak museli začať.. Ako plynuli roky, literatúra sa stávala viac a viac zaujímavejšou.

Ja osobne som doteraz čítala výhradne literatúru 21.storočia. No časom ma to začalo nudiť, bolo to stále o tom istom, stále tie isté témy. Hlavne tie ženské romány bývajú na jedno kopyto. Česť výnimkám. Niektoré sa dajú. Keď ten dej "žije", keď je tam tá akčnosť a nie je to presladené. Vtedy som schopná takýto román prečítať aj za jeden-dva dni.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V poslednej dobe ma začala zaujímať staršia literatúra z obdobia prvej a druhej svetovej vojny a z obdobia komunizmu.Napríklad taký J.D. Salinger, E.M. Remarque alebo český spisovateľ Pavel Frýbort, ktorého knihu Vekslák práve čítam Takto sa človek priblíži aspoň trochu tomu životu, aký v tej dobe bol.

Naozaj "milujem", keď niekto nezainteresovaný začne nadávať, ako sa kedysi žilo a sám vtedy ešte nežil. Ako keby dnešná doba bola dokonalá, akoby sa žilo lepšie. Svojim spôsobom je každá doba rovnaká. Nech nikto nehovorí, že história sa neopakuje. Na druhej strane, všetko má svoje výhody aj nevýhody, každá doba má niečo, čo tá predtým nemala. Aj literatúru má každá doba inú. Vždy opisuje, ako sa v tej-ktorej dobe žilo a vždy bolo v tej-ktorej dobe to NAJ, čo sa snažili tí spisovatelia vyzdvihnúť. V období klasicizmu sa spisovatelia snažili vyzdvihovať rozum, inteligenciu. Romantici zas radi idealizovali vtedajší život...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Je smutné, že čítaniu kníh (a hlavne tej starej klasiky) sa už nevenuje taká pozornosť. Všetci dávajú prednosť moderným technológiám. Nie som výnimka, aj ja chodím na facebook a podobne, ale na čítanie si čas nájdem.

Barbora Šimnovičová

Barbora Šimnovičová

Bloger 
  • Počet článkov:  37
  •  | 
  • Páči sa:  0x

To sa opýtajte tých, ktorí ma nepoznajú. Tí Vám toho povedia najviac.Ak sa teda odpovede nedočkáte, tak prezradím niečo o sebe. Narodila som sa pred 20 rokmi v meste módy - v Trenčíne. Som študentka personálneho manažmentu a vo voľnom čase sa venujem písaniu, foteniu alebo kamarátom. Milujem dobrú rockovú a metalovú hudbu (Led Zeppelin, KISS, Europe, Motorhead, Alanis Morisette...), pri ktorej sa mi najlepšie rozmýšľa o živote a tvorí nové námety do môjho prvého románu, ktorý mám rozpísaný. Verím, že raz sa mi ho podarí vydať a bude stáť za to. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu