reklama

Prvý dojem = (ne)správny dojem

Prvý dojem býva asi tak dôveyhodný ako predvolebné sľuby všetkých politikov na tomto svete.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Prvý dojem sa nie vždy zhoduje so skutočnou situáciou. Prvý dojem môže byť nepríjemnejší ako skutočnosť: to znamená, že dotyčná osoba vyzerá byť nesympatická, ale pritom je to anjel odetý do ľudskej podoby. Veľakrát sa vyskytne aj opačný variant prvého dojmu: človek zdanlivo príjemný, milý a neviem aké všelijaké superlatívy by sa ešte dali použiť, no ale skutočnosť je iná. Týmto chcem povedať jedno: nedávajte na prvý dojem, nie vždy je pravdivý!!

Ja ako začínajúci spisovateľ (možno to niekam dotiahnem, možno nie, človek nikdy nevie) si všímam všetko, čo sa deje okolo mňa, ako sa kto správa, čo sa deje v spoločnosti. Objektom môjho záujmu sú hlavne ľudia z môjho okolia, ľudia, s ktorými som sa stretla alebo ich stretávam pravidelne, Okrem ľudí vnímam aj situácie, ktoré sa stali v minulosti a zostali mi v pamäti uložené, že na ne asi nikdy nezabudnem alebo proste len sa inšpirujem obyčajným každodenným životom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Málokto číta moju tvorbu, nepotrebujem sa každému vychvaľovať, takých behá po tomto svete dosť. Mám svojich ľudí, ktorí vedia a ktorí čítajú a kto má záujem, nech dá vedieť, nie som žiaden politik, aby som sa niekomu nasilu vtierala do priazne. :-) Teraz chcem iba naznačiť, o čom sú moje myšlienky, ktoré dávam na papier, teda lepšie povedané do Wordu.

****

Zuzana má devätnásť rokov. Spolu so svojimi rodičmi a súrodencami vyrastá v jednej malej dedinke na západnom Slovensku. V jeden obyčajný májový deň spoznáva Martinu - bratovu priateľku. Na prvý pohľad milé a slušné žieňa, skutočnosť hovorí niečo iné. O pár dní neskôr spoznáva Viktora, ktorého prezývajú Billý - po slávnom Billy Idolovi. Vysvitne. že Billy a Martina sa poznajú z nedávnej minulosti. Obaja majú problém o tom hovoriť, pretože je to téma dosť zraňujúca.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nie o všetkom sa dá s ľahkosťou hovoriť, nie všetko je príjemná téma na rozhovor. Sú isté veci, o ktorých sa hovorí ťažko. Martina aj Billy sa tvária, ako by sa v minulosti medzi nimi nič nebolo stalo. Zuzana si ale dá dokopy dve a dve a dôjde jej, že medzi nimi bolo niečo viac, ako len obyčajné priateľstvo. Začne si viac všímať ich postoj, ich správanie a komunikáciu. Niekto si povie, že je to zbytočné, že je to všetko len medzi nimi dvoma, no Zuzana sa bojí, že by tento podivný vzťah zašiel niekam veľmi ďaleko, niekam za hranicu priateľstva.

Mohlo by jej to byť v podstate jedno, ale veľmi odsudzuje neveru, tak preto to tak rieši, i keď s tým nemá absolútne nič spoločné. Tak isto má obavy z toho, že Martina rozbije vzájomné vzťahy celej rodiny a ich známych, pretože má veľmi manipilatívnu a konfliktnú povahu. Presne tu sa jedná o ten spomínaný prvý dojem: ak niekto po fyzickej stránke vyzerá príjemne, to ešte neznamená, že má aj príjemnú povahu a vystupovanie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

****

V tomto som ešte len na začiatku, tak časom by sa dej mohol vylepšiť. Uvidím, čo mi napadne. :)

Barbora Šimnovičová

Barbora Šimnovičová

Bloger 
  • Počet článkov:  37
  •  | 
  • Páči sa:  0x

To sa opýtajte tých, ktorí ma nepoznajú. Tí Vám toho povedia najviac.Ak sa teda odpovede nedočkáte, tak prezradím niečo o sebe. Narodila som sa pred 20 rokmi v meste módy - v Trenčíne. Som študentka personálneho manažmentu a vo voľnom čase sa venujem písaniu, foteniu alebo kamarátom. Milujem dobrú rockovú a metalovú hudbu (Led Zeppelin, KISS, Europe, Motorhead, Alanis Morisette...), pri ktorej sa mi najlepšie rozmýšľa o živote a tvorí nové námety do môjho prvého románu, ktorý mám rozpísaný. Verím, že raz sa mi ho podarí vydať a bude stáť za to. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu